Mroczna Wieża

 

Mroczna Wieża

Legenda o Mrocznej Wieży

Gdzieś tam, w dzikich ostępach znajduje się wieża - mroczna niczym pustkowie pozbawione życia, na którym stoi. Ale choć ciemność spowiła to miejsce, w sercu wieży pali się światło prawdy i poznania. Legenda o wszechwiedzy, która ukryta została we wieży przyciągała przez wieki wielu śmiałków pragnących posiąść prawdę wszystkiego. Któż bowiem nie chciałby poznać odpowiedzi na pytania, które roiły i wciąż roją się w głowach ludzkości. Jednak nikt z tych, którzy przekroczyli wrota wieży nigdy z niej już nie wyszedł...

Legenda głosi, że tajemnicy wieży strzeże złowrogi, ziejący lawą smok. Smok miał pierwotnie jedynie pilnować, by tajemnicy wieży nie wykradł nikt, kto chciałby wykorzystać ją w złym celu. Jednakże przez setki lat samotności smok nabawił się alergii pokarmowej i kiedy tylko zapach człowieka wypełni wieżę, zaczyna rzygać lawą. Lawa wypełnia kolejne kondygnacje wieży, aż w końcu śmiałkowie jednoczą się na zawsze z magmą.

Chodzą jednak słuchy, że odpowiednio przygotowany śmiałek jest w stanie zdążyć dotrzeć do szczytu wieży i poznać jej tajemnicę nim spali go lawa...

Misja

Z planu wieży wynika, że w drodze na jej szczyt trzeba pokonać kilka kondygnacji. Na każdej znajduje się zagadka - zadanie, które umożliwia otwarcie drzwi do izby położonej wyżej. Drogi na kolejne piętra są dwie - krótsza, bezpośrednia po drabinie oraz dłuższa, po schodach, prowadząca przez izbę na półpiętrze, w której należy rozwiązać dodatkową zagadkę.

Aby drzwi do kolejnej Komnaty ustąpiły, należy rozwiązać poprawnie co najmniej połowę zadania. Porażka w zadaniu otwierającym krótszą drogę, wymusza rozwiązanie choć w połowie zagadki położonej na dłuższej drodze.

Na każdym piętrze (wraz z półpiętrem), w zależności od poprawności wykonanych zadań, na każdego śmiałka spłynąć może łącznie maksymalnie 12 tchnień mocy (nie jest możliwe otrzymanie większej liczby tchnień mocy niż 12, nawet jeśli obydwa zadania zostaną wykonane w pełni poprawnie).

Moc chroni śmiałka przed działaniem lawy. Im większe jej pokłady zdołał zgromadzić śmiałek, tym większa jest jego ochrona przed ogniem magmy...

 więcej
Plan Mrocznej Wieży

Plan przedstawia aktualną sytuację w wieży.

Stan misji
Materiały
Aktualne zadania
Poziom V
Niespodziewanie na poziomie V oczom śmiałków ukazał się labirynt, w którym rozległy system korytarzy zapewne prowadzi do miejsca, w którym możliwe jest wydostanie się z labiryntu na wyższy poziom wieży. Aby znaleźć drogę w labiryncie konieczne jest posiadanie wiedzy na temat uzależnienia oraz stymulantów i psychodelików.
Termin: 18 grudnia
Poziom Va
W komnacie znajduje się zegarek, który stoi. Nie można go nakręcić, nie można wymienić baterii, no nic nie można. Jedyne co trzeba to spojrzeć na niego w chwili, w której wskazywać będzie właściwą godzinę. Tylko to może go poruszyć. A kiedy się poruszy, uruchomi zębatki, które w krótkim czasie otworzą drzwi do kamnaty na poziomie VI.
Poziom IIb
Aby dostać się do sejfu znajdującego się w tajemnej komnacie należy sporządzić plan i umieścić go w skanerze obsługiwanym przez inteligentną istotę pochodzenia ziemskiego. Jeśli plan sporządzony przez śmiałka będzie pokrywał się z planem przechowywanym w pamięci długotrwałej owej istoty, otworzy ona sejf, w którym znajduje się klucz. Uwolni się wówczas gaz zawierający maksymalnie 12 tchnieć mocy. (Infografika powinna obejmować plan - mechanizm powtawania uzależnienia wraz z rolą poszczególnych struktur uczestniczących w tymże mechanizmie).
Termin: do 11 grudnia (w formie elektronicznej) lub do 18 grudnia (w formie papierowej)